Ibiza

16 augustus 2017 - Ibiza, Spanje

Hallo allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat er een verhaal op de site is gekomen. Het is inmiddels al weer bijna een week geleden dat ik aankwam hier op Ibiza. Het regende en mijn oren zaten dicht van verkoudheid en het vliegen. Inmiddels beginnen de oren weer een beetje open te raken! Vandaag had ik de eerste volle vrije dag op Spaanse bodem. Ik wist niet zo goed wat ik wilde doen, dus ik heb gewacht tot het heetste punt van de dag voorbij was en ben gaan lopen naar een punt op de kaart waar een fototoestelplaatje stond. Na 40 minuten kwam ik daar aan en het uitzicht was prachtig. Links was nog een puntje van een eilandje met een vuurtoren te zien en rechts een uitstekende berg nabij San Antonio. Deze stad heb ik nog niet bezocht, maar dat gaat wel gebeuren op de volgende vrije dag. Daarna ben ik nog verder gelopen. Wat op Google Maps aangegeven stond als 'weg' was een zandpaadje over de heuvels en helaas heb ik geen foto gemaakt, maar het is een geïmproviseerde hike geworden door het laatste stukje rotsig pad. Toen ik weer bij bewoonde wereld aankwam ben ik bij het eerste restaurantje gaan zitten wat ik tegenkwam, at daar een bord spaghetti carbonara en kon een beetje afkoelen. Na de maaltijd wilde ik weer teruglopen maar een 200 meter naast het restaurant was een bushalte waar mensen stonden te wachten. Ik ben bij ze gaan staan en ben met de bus terug naar het hotel gegaan, want na 1,5 gelopen te hebben had ik niet meer zo veel zin in teruglopen. Al met al een lekker dagje, ik heb wat mooie plaatjes kunnen schieten die ik ergens komende dagen online zal zetten en ook heb ik een fijn vooruitzicht van naar huis vliegen over 15 dagen!

1. Marielle:
    Leuk verslag Monica,
    En zandweggetje die als weg aangegeven staan, komen mijn bekent voor. Zulke weggetje hebben wij gereden met de auto en wel in donker genieten er nog lekker van en tot over 2 weken. Groetjes Mariëlle
  2. Yvonne Huijerman:
    16 augustus 2017
    Groot gelijk dat je de bus terug genomen hebt, want op de terugweg doe je er toch vaak langer over.
    Hoop dat je nu ook een leuke plek hebt om te werken, zal vast wel heel anders zijn.
    Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je nu wel weer eens naar huis toe wilt.
    Maar die 15 dagen zijn wel te overzien.
    Geniet nog maar fijn van je dagen op Ibiza groetjes van ons 3 tjes
  3. Oma:
    16 augustus 2017
    Fijn dat je toch nog genoten hebt van je vrije dag. En gelukkig dat er nog een bus terug ging want zoals Tante al zegt terug lopen duurt veel langer. Maar was je helemaal in je eentje? En niemand van je groepje mee? Maar toch heel fijn dat je een lekker dagje hebt gehad. Geniet nog maar van je laatste dagen. Je zult zien die zijn zo weer om. Dikke knuf van je Oma. P.s. ik kijk uit naar je foto, s.
  4. Jolande Stor:
    17 augustus 2017
    Knap hoor dat je alleen opstap gaat. Leuk verslagje. Kijk uit naar de foto's. En die 15 dagen zijn zo om.
  5. Sjoukje:
    Een mooi verhaal Monica.
    Kun je nog even de Spaanse menukaart uitproberen.
  6. Dirk Exalto:
    17 augustus 2017
    Leuk verhaal Monica. Ben benieuwd nog naar de foto's. Veel plezier nog op Ibiza de komende twee weken.