De start van de reis

27 augustus 2021 - Heidelberg, Duitsland

Hi allemaal, dinsdag was het zo ver, ik kon eindelijk vertrekken. Hoewel de nachttrein naar Wenen er niet in zat door stakingen, ben ik toch vertrokken. En wel naar Brussel. Ik was er nog nooit geweest dus met gepakte rugzak ben ik naar Brussel afgereden voor 2 nachten. De dag van aankomst ben ik even lekker rond gaan wandelen in het centrum en ben uiteindelijk bij een Japans restaurant wat gaan eten. De tweede dag begon ik met een lekkere wafel met chocolade en banaan. Daarna ben ik wat winkels in gegaan en belandde ik op een rooftop bar met een lekker drankje. Rond het avondeten had ik een tour geboekt om het centrum van Brussel te leren kennen met verhalen uit het verleden. Ook zaten daar een wafel en wat lekkere Belgische frieten bij en de tour gids en mijn medetourgenoot waren erg leuke mensen! Na de tour ben ik naar een bar gegaan en heb ik gekletst met Dara, een Ierse Amerikaan die nu in Den Haag woont. We hebben nummers uitgewisseld en kunnen bij terugkomst een keertje wat gaan eten😊.

Toen was het al weer tijd om naar de volgende bestemming te gaan, Heidelberg. Ik ben daar eerder al wel eens geweest, maar toen was ik een stuk jonger. Gisteren kwam ik aan en ben ik met een kamergenoot wat gaan eten, een lekkere curry. Vandaag heb ik met die kamergenoot een heel eind gewandeld over een deel van het filosofenpad en andere wandelpaden er omheen. We hadden zo een mooi uitzicht op het fort en kwam nog langs een Grieks theater en een ruïne van een kasteel. Al met al gaat het tot nu toe goed en is de reis ontzettend leuk😊.

Morgen ben ik nog een hele dag in Heidelberg en overmorgen reis ik door naar München. Na München heb ik een accomodatie geboekt bij Zell am see, zodat ik daar lekker de bergen in kan.

Wat voor avonturen dat met zich meebrengt zien we nog wel. Tot dan!

1. Marielle:
    27 augustus 2021
    Hey Monica, leuk om te lezen je reisverhaal. Hoop nog veel leuke verhalen te lezen, wens je een goed reis.
    Gr. Marielle
  2. Yvonne Huijerman:
    27 augustus 2021
    Gezellig dat het toch gelukt is om op stap te gaan, hoorde al van Oma dat je in België zat en daar al een goede aansluiting met iemand gevonden had, gezellig hoor dat je dat zo snel lukt om contact te maken. Nog veel plezier in München en later in Zell am See, dat vind ik erg leuk omdat ik daar ome Fred heb leren kennen op een jeugdreis
  3. Sjoukje:
    27 augustus 2021
    Fijn om te lezen dat je leuke dingen meemaakt, nieuwe mensen ontmoet en lekker eet. Ben benieuwd naar het verdere vervolg van je reis. Mijn collega haar dochter met tante hadden dezelfde nachttrein geboekt (zijn nu met het vliegtuig naar Wenen voor hun stedentrip).
  4. Ron:
    Hi Moon,
    Brussel, ik ken het wel, ben er voor mijn werk meerdere malen geweest.
    Het was in die stad dat ik bij iemand thuis een kat zag die zodra je de kraan opendeed, direct in de wasbak sprong en genoot van de waterstraal uit de kraan door er onder te gaan zitten.
    Ook heb je er hele lekkere echte Belgische Pralines, er is een winkeltje vlak bij het station dat erin is gespecialiseerd.

Heidelberg kennen we ook nog, daar liep jij een aanvaring met een Wesp op, we waren speciaal binnen gaan zitten ondanks de warmte juist vanwege de wespen buiten. EN toch werd jij alsnog gestoken.

Leuk te zien dat je er zoveel beleeft hebt alweer, maak er een mooie vakantie van zo, en hou ons maar op de hoogte.
  5. Oma:
    27 augustus 2021
    Geweldig Monica dat we op deze manier met je mee kunnen reizen. Fijn dat je het naar je zin hebt En ook zo leuk dat je zo snel contact hebt met anderen. En zeker ook dat lekkere eten wat er op de foto,s te zien is. . Dat is ook een favoriet van je. Lekker eten. Morgen nog een fijne dag in Heidelberg. Opa en ik zijn er in 2012 ook nog geweest. Goede herinneringen aan. Veel liefs Oma
  6. Jolande Stor:
    28 augustus 2021
    Leuk Monica. Veel vakantie plezier. Ben benieuwd naar je avonturen.
  7. Dirk Exalto:
    29 augustus 2021
    Kom maar op met die leuke reisverhalen vanje. Ik zit er weer klaar voor 🤣🤣. Heel veel plezier, geniet er lekker van.