Aardbeving 6.7 op schaal van Richter

21 juli 2017 - Kos, Griekenland

Deze keer is de blog wat minder relaxed, zonnig en fijn helaas. Maar toch wil ik graag even schrijven hoe afgelopen dag verlopen is. Gisteravond rond 22.30 ben ik met collega Aygün een rondje gaan lopen, we hadden beide wat frisse lucht nodig en het was heerlijk. Rond 23.15 waren we terug en ik ben om 23.45 gaan slapen. Om 1.31 werd ik wakker van geschud, ik dacht dat iemand aan mijn bed stond te schudden. Maar al gauw drong tot me door dat het een aardbeving was. Ik heb blijkbaar automatisch mijn telefoon gepakt, keek of Madelon in haar bed lag en toen ik zag dat ze er niet lag ben ik naar de deur gerend. Alle collega's begonnen naar buiten te rennen dus ik rende er achteraan in ondergoed en op blote voeten. Iedereen was in shock van wat er net gebeurd was en sommigen moesten huilen. Ik ben op de grond gaan zitten omdat ik bang was dat er meer zou komen en probeerde mijn ouders te bereiken. Na gebeld te hebben met mijn ouders zijn we terug het appartement in gerend en hebben paspoort, portomonnee en telefoonlader gepakt, ik heb kleren aangetrokken en we zijn naar het laaggelegen hotel Village gelopen. Daar hebben we een tijdje gezeten en vervolgens waterflesjes uitgedeeld. Na een periode kregen we (vals) bericht dat er nog een tsunami zou kunnen komen en besloten we meer spullen te pakken en zijn we naar hotel aqualand gelopen bovenop de heuvel. Dit is het hotel waar ik werk. Met maar een 30 minuten slaap en steeds bij elke naschok het idee dat er weer een erge zou komen zijn we in tenue gegaan en hebben we kinderen en ouders binnengelaten in de kidsclub. Ondertussen was er elk uur ongeveer wel een goed voelbare schok waarbij mijn hart in mijn keel schoot en ik klaar was om naar de deur te rennen. Deze avond hebben wij een minidisco gedraaid met het animatieteam, dit vrolijkte ons wel op. Toen kwamen onze collega's naar aqualand om samen met ons hier de nacht door te brengen, maar zij kwamen met het nieuws dat er een 50 procent kans is dat er weer een heftige schok komt. Dus nu liggen wij buiten op zonnebedjes onder onze meegebrachte dekens. Ik heb mijn handbagagekoffer volgepropt met spullen die ik graag bij me heb en kleren die ik fijn vind. De rest ligt nog in het appartement maar dat is vervangbaar. Nu dus afwachten en waarschijnlijk nog een slapeloze nacht. Wordt vervolgd.

1. Irving:
    21 juli 2017
    Wat een heftig verhaal Monica. pfff.
    Gelukkig zijn jullie ongedeerd. dat is het aller belangrijkste.
    Sterkte daar van ons 4-tjes
    Groetjes Irving, Suzette, Ryan & Jordy
  2. Sjoukje:
    21 juli 2017
    Goed verwoord .. je belt maar hoor ..
  3. Oma:
    21 juli 2017
    Het is goed om je verhaal te schrijven want dan schrijf je bet tovh een beetje van je af. Maar ondanks alles heel goed beschreven. We hopen dat je toch een beetje kunt slapen. En anders bel je maar even. Sterkte met alles.
  4. Marielle:
    Lieve Monica,
    We fijn wat van je te horen, we hebben hier de hele dag aan je gedacht. Erg heftig om te lezen. Kon me voorstellen dat angst er goed in zit. Maar wat heb jij goed gereageerd in paniek situaties waar wij eigenlijk niet bekend mee zijn. Verstandig dat jullie nu buiten blijven, ik hoop dat je toch nog wat uitrust vannacht en dat het morgen wat rustiger wordt bij jullie. Groetjes Mariëlle
  5. Jolande Stor:
    22 juli 2017
    goed gehandeld Monica. Hoop dat het verder rustig blijft. Het centrum van de beving lag in zee vandaar het gerucht tsunami. Groetjes Lanne
  6. Yvonne Huijerman:
    Hoi Monica
    Wat heftig om een aardbeving mee te maken, maar wat ik zo lees ben je wel resoluut te werk gegaan. Hoop wel dat het nu wat rustiger is bij jullie en de naschokken opgehouden zijn. Wens jullie daar heel veel sterkte want er zal werk genoeg zijn, bij alles wat zo vernield is door de beving, en dat je volgende bericht maar veel vrolijker mag zijn, dikke kus ome fred en tante yvonne
  7. Denise:
    22 juli 2017
    Gelukkig ben je ongedeerd :) Veel sterkte:)
  8. Dirk Exalto:
    23 juli 2017
    Jeetje, wat een heftig verhaal Monica. Ik hoop dat je de rest van de vakantie geen last meer hebt van aardbeveingen en/of nachokken en dat je onbezorgd je vakantie kan afmaken.