3 islands boat tour

15 juli 2017 - Kos, Griekenland

Kalispera allemaal!
Het is al weer een tijdje geleden sinds het laatste verhaal, maar vandaag had ik weer mijn wekelijkse vrije dag. We hadden met een groep van 9, bestaande uit belgen nederlanders hongaren en bulgaren, besloten de boottrip te doen naar 3 eilanden: kalymnos, plati en pserimos (als ik het goed onthouden heb). Voor 20 euro mochten wij de black pearl betreden. Om 10 uur sochtends vertrokken wij vanuit de haven van Kos en onze eerste bestemming was het sponzeneiland kalymnos. Hier kregen we een korte uitleg over de sponzen die ze opduiken van de bodem. De mevrouw legde uit hoe de grootte van de gaten in de spons aangaven van welke diepte ze gedoken zijn. Ik heb in het winkeltje 2 sponsjes gekocht en deze hadden kleine gaatjes, wat betekende dat deze van dieper kwamen omdat daar de druk van het water anders is. Na het sponzenwinkeltje hebben we lunch gehad dat bij het arrangement inbegrepen zat en zijn we verder gevaren. Het tweede eiland was plati, een klein onbewoond eiland dat 1 huisje naast de aanlegplaats had. Hier mochten we aan alle kanten van de boot springen en dat hebben een aantal collega's en ik van het hoogste dek gedaan. Flinke plons dus! Na de verfrissende duik zijn we naar pserimos gevaren. Hier verbleven wij een uur, maar de zon was zo fijn dat ik lekker op de boot in het zonnetje ben blijven liggen. Nadat de toeter ging en de anderen van het zwemmen terugkwamen bewoog de boot zich weer richting Kos. Tijdens dat vaartochtje konden we de foto's kopen die een fotograafmeneer had gemaakt. Ik vond de groepsfoto erg leuk dus gaf de meneer 5 euro en kreeg de foto. Anderen wilden hem ook zien dus ik gaf de foto door, en nadat zij hem bekeken hadden kreeg ik hem terug. Op dat moment kwam een sterke windvlaag voorbij en blies zo de foto uit mijn handen! Foto overboord dus. Eerst een beetje verbijsterd en daarna lachend liep ik terug naar de fotomeneer, legde het uit en hij begon ook te lachen. Deze alleraardige meneer heeft toen nog een foto voor mij uitgeprint en deze heb ik vlug in mijn tas gestopt. Een foto van deze foto heb ik ook geupload. En wat betreft de andere foto, de groep drijft nu ergens in de Egeïsche zee. Eenmaal terug in Kos zijn wij met de bus naar het appartement gegaan en hebben we in het hotel een hapje gegeten. Ik zou zeggen een prima dagje vrij met een supergave boottocht!

1. Oma:
    15 juli 2017
    Wat een prachtig verhaal heb je weer geschreven Monica. Zo mooi beschreven en als je dat zo leest zie je het helemaal voor je. Ook de foto, s erbij reuze mooi. Het doet me zo denken toen wij in Griekenland waren en ook zo, n mooie boottocht gemaakt hebben.
    Nu geniet er nog maar van en ook nog succes met je kindertjes. Een dikke knuffel van mij maar ook van Opa. En die groepsfoto...........die krijgen we nog wel eens te zien en spoelt die andere misschien nog wel in Zandvoord aan ha, ha.
  2. Yvonne Huijerman:
    15 juli 2017
    Wat een prachtige bootreis op je vrije dag, dat is echt genieten.
    en leuk dat je ons op deze manier ook mee laat genieten.
    Wens je een heel fijn weekend toe groetjes Ome Fred en tante Yvonne
  3. Sjoukje:
    15 juli 2017
    Leuke excursie, mooi geschreven.
    Fijn dat je foto's maakt, kunnen we ook meegenieten.
  4. Jolande Stor:
    16 juli 2017
    Door je verhalen ga je ons nog overhalen om naar Griekenland te gaan.
    Je hebt een leuke stijl van schrijven.
    Groetjes van ons
  5. Denise:
    16 juli 2017
    Leuk om teen horen:) en die foto's zijn prachtig :)
  6. Dirk Exalto:
    16 juli 2017
    Hallo Monica, als ik dit allemaal lees kan ik niet wachten totdat onze vakantie begint. Leuke dingen maak je mee. Geniet lekker van je verblijf daar en blijf vooral bloggen. Heel veel plezier nog.
  7. Irving:
    17 juli 2017
    Het klinkt als een geweldige tijd Monica,
    Geniet ervan. Het is je gegund :)