Kinderknuffels, - knutsels en aanverwante artikelen

5 juli 2017 - Kos, Griekenland

De afgelopen dagen is het koeler geworden. Er staat een windje dat zowaar koeler is dan de temperatuur en die temperatuur is ook lager. We hebben ook eindelijk een ventilator in het appartement, waardoor slapen iets aangenamer was. Blijkbaar is België aan zijn vakantie begonnen want er zijn heel veel Nederlands sprekende kinders en ouders. In de kidsclub waren ook wat meer Nederlandse/Belgische kindjes, en ik merk dat het dan toch iets leuker is om met ze te praten dan wanneer je een schots kindje voor je neus hebt.
Vandaag (5 juli) heb ik kennisgemaakt met de barmeneer van de wifibar naast de kidsclub. We hebben eventjes gepraat en hij heeft me een drietal woordjes grieks geleerd. Naast goeiemorgen, goedemiddag en goedenavond kan ik nu ook hoe gaat het? goed, en een casual hallo zeggen. Hopelijk kunnen we morgen weer babbelen en wat woorden leren.

1. Marielle:
    5 juli 2017
    Leuk, dus over 2 maanden spreek je vloeiend Griek. Het enige wat ik weet is ούζο , ouzo ook niet verkeerd natuurlijk. Alle kan je dat niet de hele dag drinken Geniet van je vrije tijd en werkse. Groetjes van ons René, Mariëlle, Jeffrey en Thomas.
  2. Sjoukje:
    Mooie foto's.
    Straks spreek je ook nog Turks ..
  3. Sjoukje:
    5 juli 2017
    Kun je alvast voorbereiden op (nog) meer toeristen: voor regio midden (Denise) begint 8/7 de vakantie, regio zuid 15/7 en regio noord 22/7.
  4. Yvonne Huijerman:
    5 juli 2017
    Fijn dat je met de warmte nu wat beter kan slapen, want dan ben je overdag wat viever.
    Komende week zal je het wel drukker krijgen in de kidsclub
    De vakantie beginnen in Nederland.
    En in augustus kan je denk al heel wat zeggen in het grieks
    Tot je volgende verslag, gezellig hoor, zo hoor ik nog meer van je als toen je in Nederland was ha,ha
  5. Denise:
    6 juli 2017
    Interessant om te horen :)
  6. Oma:
    Hoi Monica,
    Gezellig om je verhaal weer te lezen. Fijn dat je ook wat beter kunt slapen nu de temp. Wat lager is en zo, n ventilator helpt dan ook nog wel. Ja de komende tijd zal je het yoch wel drukker krijgen want morgen begint de vakantie periode hier in Nederland. Dus zet je maar schrap. En niet verkeerd dat je Grieks leert spreken. Altijd meegenomen. Succes de komende dagen en we kijken weer uit naar je volgende verhaal. Dikke knuf van opa en oma.
  7. Dirk Exalto:
    6 juli 2017
    Hallo Monica, Calispera ;) ( hoop dat ik het goed schrijf). Leuk om je ervaringen in het Griekse te lezen. Nog veel plezier en tot de volgende blog. Dirk, Danielle, Marit en Senna Exalto.